Home » Žemės ūkio naujienos: 2024-01-02
Žemės ūkio naujienos

Žemės ūkio naujienos: 2024-01-02

NMA parama, žemės ūkio naujienos, pieno ukis

Žemės ūkio naujienos: 2024-01-02. Aktualiausios žemės ūkio naujienos iš įvairių Lietuvos ir užsienio portalų.

Atnaujinta informacija apie potvynių rizikas ir grėsmes – interaktyviuose žemėlapiuose 

Aplinkos apsaugos agentūros Hidrografinio tinklo skyrius atnaujino informaciją apie potvynių rizikas ir grėsmes. Nuo šiol ji bus skelbiama interaktyviuose žemėlapiuose, rašoma pranešime spaudai. Juos sudaro atskiri sniego tirpsmo ir liūčių, užliejamos priekrantės teritorijos skirtingų potvynių tikimybių grėsmės ir skirtingų tikimybių potvynių rizikos gyventojams bei ekonominei, ūkinei veiklai žemėlapiai.

Žemėlapiai naudingi ir gyventojams, ir verslui, taip pat padės išvengti galimos aplinkos taršos užtvindžius tam tikrus objektus. Pagal šiuos duomenis rengiami rizikos valdymo planai ir priemonės, skirtos sumažinti potvynio riziką, taip pat – teritorijų planavimo dokumentus. „Atsižvelgus į žemėlapyje detaliai atvaizduojamas užliejamas teritorijas tinkamai planuojant įvairias ūkines veiklas galima išvengti potvynių daromos žalos privačiam ar valstybės turtui, aplinkai ar net katastrofinių padarinių“, – sako Aplinkos apsaugos agentūros Hidrografinio skyriaus vyriausiasis specialistas Gediminas Dudėnas.

Potvynių grėsmės ir potvynių rizikos žemėlapių atnaujinimo darbus Aplinkos apsaugos agentūra vykdė nuo 2020 metų. Surinkti duomenys iš visuomenės ir suinteresuotų institucijų apie reljefo pasikeitimus užliejamose teritorijose, taip pat įvertinti naujausi moksliniai tyrimai, klimato kaitos tendencijos. Potvynių rizikos įvertinimo ir valdymo sistemą, siekiant sumažinti neigiamas potvynių pasekmes žmonių sveikatai, aplinkai, kultūros paveldui ir ekonominei veiklai, nustatė 2007 m. Europos Sąjungoje priimta Potvynių direktyva. Pagal jos reikalavimus potvynių grėsmės ir rizikos žemėlapiai turi būti peržiūrimi ir atnaujinami pagal naujausius prieinamus duomenis kas 6 metus.

Bendras upių ruožų ir pakrančių, kuriuose kyla potvynių rizika, ilgis sudaro apie 4 tūkst. kilometrų. Šiems ruožams pirmuosius potvynių grėsmės ir rizikos žemėlapius Aplinkos apsaugos agentūra parengė dar 2014 metais. Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis potvyniai kelia riziką apie 28 tūkst. ha miestų ir gyvenviečių, užliejamose teritorijose gyvena daugiau nei 42 tūkst. gyventojų, o vieno ekstremalaus potvynio sukelti nuostoliai galėtų viršyti 250 mln. Eur. Lietuvoje su potvyniais susiję ekstremalūs reiškiniai formuojasi 54 upėse, taip pat Baltijos jūros bei Kuršių marių pakrantėse. Hidrologijos specialistai atkreipia dėmesį, kad potvynių dinamiką vis labiau lemia ne sniego danga, bet didėjantis kritulių kiekis, ypač liūtys, dėl kurių gali kilti staigūs lietaus poplūdžiai įvairiais metų laikais. Prognozuojama, kad ateityje liūtys bus dar dažnesnės ir intensyvesnės, todėl potvynių problemos bus aktualios ir ateityje.

Šaltinis: delfi.lt, 2023-12-28

Svarbiausi pokyčiai aplinkos sektoriuje nuo 2024 metų

Nuo 2024-ųjų sausio įsigalioja nemažai svarbių teisės aktų pakeitimų, skirtų aplinkos sektoriaus ir su juo susijusių sričių teisiniam reguliavimui tobulinti. Pavyzdžiui, žemės įstatymas ir jį lydinčių įstatymų paketas, vandens įstatymas, mokesčio už valstybinius gamtos išteklius įstatymas, specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymas ir kiti.

Žemės įstatymas ir jį lydinčių įstatymų paketas

Įsigalioja svarbūs valstybinės žemės valdymo, naudojimo ir administravimo pokyčiai: pradeda veikti naujos struktūros Nacionalinės žemės tarnyba (NŽT), dalį jos vykdytų funkcijų ir pareigybių perima Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (VTPSI) ir savivaldybės. VTPSI pradės vykdyti dvi papildomas funkcijas, kurias iki šiol vykdė NŽT – žemės naudojimo valstybinės kontrolės funkciją ir teritorijų planavimo dokumentų – žemėtvarkos schemų ir kaimo plėtros žemėtvarkos projektų valstybinės priežiūros funkciją. Savivaldybėms perduodamos valstybinės žemės miestuose ir miesteliuose nuomos ir panaudos prašymų nagrinėjimo, sprendimų dėl valstybinės žemės nuomos ar panaudos priėmimo ir tokių sutarčių sudarymo funkcijos. Taip pat savivaldybėms bus perduotos sandorių dėl žemės servitutų valstybinėje žemėje nustatymo, įvairių sutikimų, susijusių su valstybine žeme, išdavimo ir kai kurios kitos žemėtvarkos funkcijos. Daugiau informacijos apie tai galite rasti čia.

Miestų ir miestelių teritorijų ribose esantys valstybinės žemės sklypai (ar jų dalys) ir žemės sklypais nesuformuotos valstybinės žemės plotai perduodami savivaldybėms valdyti patikėjimo teise, išskyrus žemę, kuri remiantis Žemės įstatyme nustatytais kriterijais, identifikuota kaip savivaldybėms neperduotina. Šie pakeitimai vietos savivaldai miestuose ir miesteliuose suteikia galimybę efektyviai planuoti ir naudoti savo teritoriją, vykdyti įsipareigojimus bendruomenei ir jos interesams, kartu įgyvendinant efektyvaus ir racionalaus valstybės turto valdymo tikslus. Žemės valdymo ir naudojimo funkcijos, įskaitant valstybinės žemės patikėtinių sutikimų, susitarimų ar sutarčių teikimą, bus vykdomos naudojantis Žemės informacine sistema, kurios valdytoja – Aplinkos ministerija. Daugiau informacijos apie tai galite rasti čia (nuoroda į NŽT pranešimą).

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas.

Suteikiama papildoma teisė Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnams ir nauja teisė Aplinkos apsaugos departamento pareigūnams keliuose stabdyti įstatyme nurodytas transporto priemones, tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų atitiktį techniniams motorinių transporto priemonių reikalavimams (reikalavimus nustato Susisiekimo ministerija ar jos įgaliota institucija), už šių reikalavimų nesilaikymą panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą Susisiekimo ministerijos ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

Vandens įstatymas.

Visi be išimčių paviršinio vandens naudotojai, išgaunantys (naudojantys) vandenį iš paviršinio vandens telkinio, ar planuojantys kalendoriniais metais naudoti 10 m3 per parą ir daugiau vandens iš vieno paviršinio vandens telkinio, taip pat praleidžiantys tokį kiekį paviršinio vandens per hidrotechninius statinius ir naudojantys jį hidroenergijai išgauti hidroelektrinėse, privalės registruotis Paviršinį vandenį naudojančių asmenų registracijos sąraše.

Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius įstatymas.

Atsiranda prievolė mokėti mokestį už sunaudojamą paviršinį vandenį registruotiems paviršinio vandens naudotojams, jiems sunaudojant 100 m3 ar daugiau vandens per parą iš vieno paviršinio vandens telkinio arba praleidžiantiems tokį kiekį paviršinio vandens per hidrotechninius statinius ir naudojantiems jį hidroenergijai išgauti hidroelektrinėse. Mokesčio tarifai už sunaudojamą paviršinį vandenį hidroenergetikai ir žemės ūkio reikmėms nekeičiami.

Miškų įstatymas.

Nustatoma,kad miško žemėje bus galima tiesti inžinerinius tinklus siaurose iki 10 m žemės juostose, taip pat įrengti dviračių ir pėsčiųjų takus, nepaverčiant šios miško žemės kitomis naudmenomis ir jei tai nedaro esminės įtakos miško ekosistemai. Įtvirtintos konkrečios sąlygos, kada inžinerinių tinklų tiesimas, dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimas nepakenktų miškui, nustatyta, kad tai neleistina didžiausią apsaugą nuo ūkinės veiklos turinčiuose I ir IIA grupių miškuose.

Supaprastinta galimybė įgyvendinti valstybei svarbius projektus, kai miško žemės panaudojimas yra reikalingas tik trumpam(statybos darbų)laikotarpiui, ir nėra būtinumo miško žemės paversti kitomis naudmenomis.Supaprastinta galimybė įrengti laikinus kelius į statybvietes visose miškų grupėse (išskyrus I grupę – rezervatinius miškus), taip pašalinant nesklandumus, kylančius valstybei svarbių projektų, pvz., „Rail Baltica“, įgyvendinimo procese. Užbaigus statybos darbus privažiuojamieji keliai būtų demontuojami ir miškas atkuriamas.

Statybos įstatymas.

Naują pastatytą ypatingąjį ar neypatingąjį statinį naudoti ar su fiziniais asmenimis sudaryti sandorius dėl patalpų, esančių gyvenamosios paskirties pastatuose (trijų ir daugiau butų daugiabučiuose pastatuose), ar gyvenamosios paskirties patalpų, esančių kitų paskirčių pastatuose, nuosavybės teisės perleidimo kitiems naudotojams ir išduoti jame vykdytinos ūkinės veiklos leidimus, bus galima tik užbaigus šių statinių statybą. Tai neprivaloma statant vieno ir dviejų butų gyvenamuosius pastatus, tiesiant inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas, išskyrus atvejus, kai yra sudaryta savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartis. Tokia pati nuostata ir išimtis taikoma rekonstruoto ypatingojo ar neypatingojo statinio naujoms dalims. Šios nuostatos taikomos, kai statybą leidžiantis dokumentas išduodamas po 2024 m. sausio 2 d. Kai prašymas, pagal kurį statybą leidžiantis dokumentas išduotas po 2024 m. sausio 2 d., yra priimtas iki 2024 m. sausio 2 d., galioja iki 2024 m. sausio 2 d. galiojusios Statybos įstatymo nuostatos. Asmuo, siekiantis pasinaudoti šia nuostata, turi įrodyti, kad prašymas dėl statybą leidžiančio dokumento išdavimo yra priimtas iki 2024 m. sausio 2 d.

Mėgėjų žvejybos įstatymas.

Keičiasi mėgėjų žvejybos leidimų kainos, žvejybos privačiuose vandens telkiniuose reglamentavimas. Populiariausių žvejybos leidimų kainos bus 3 eurai dviem paroms, 10 eurų mėnesiui ir 30 eurų metams. Leidimas, nesuteikiantis teisės paimti sugautas žuvis, kainuos 10 eurų mėnesiui ir 25 eurus metams. Privačių vandens telkinių savininkams suteikiama daugiau teisių: jie galės patys nustatyti mėgėjų žvejybos leidimų kainas, tam tikras žvejybos taisykles jiems nuosavybės teise priklausančiuose vandens telkiniuose: leidžiamų paimti žuvų kiekį, dydį, žvejybos trukmę, žvejybą paleidžiant žuvis, žvejų skaičiaus ribojimą. Asmenys iki 18 metų galės žvejoti nemokamai.

Žuvininkystės įstatymas.

Apribojama verslinė žvejyba, sudaroma galimybė verslinės žvejybos įmonėms, žvejojančios vidaus vandens telkiniuose ir Kuršių mariose pasitraukti iš žvejybos verslo už tai gaunant pinigines išmokas. 2024 metais besitraukiantiems verslininkams bus skiriama 100 proc. siekianti išmoka, apskaičiuota pagal aplinkos ministro patvirtintą tvarką.

Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymas.

Atsisakyta prievolės nustatyti SAZ dėl kai kurių veiklų, kai kuriais atvejais sumažintas norminis SAZ dydis arba jis taikomas, kai planuojama vykdyti didesnės apimties ūkinę veiklą, nei buvo nustatyta iki šiol. Prieš registruojant SAZ, jei ji nebuvo registruota iki 2023 m. sausio 1 d., bet buvo nustatyta klaidos taisymo pagrindais (be žemės savininko, valstybinės ar savivaldybės žemės patikėtinio sutikimo), bus taikomas poveikio visuomenės sveikatai vertinimo mechanizmas SAZ dydžiui nustatyti, ūkinės veiklos vykdytojai šiais atvejais turės informuoti suinteresuotus asmenis apie įregistruotas SAZ.

Miškų, Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymai.

Visuomenės poreikiams bus paimami privačios nuosavybės teise valdomi žemės sklypai (jų dalys), kuriuose yra Nekilnojamojo turto registre registruoti miškų plotai, esantys miesto savivaldybės teritorijai po 1995 m. birželio 1 d. priskirtoje teritorijoje, dėl kurios Vyriausybės nutarimas priimtas iki 2024 m. sausio 1 d. Iki 2024 m. gegužės 1 d. pratęstas terminas piliečiams, turintiems teisę atkurti nuosavybės teises į turėtą žemės sklypą, prašyti pakeisti Nacionalinės žemės tarnybos sprendimą taikyti kompensaciją pinigais ir pasirinkti miško paskirties sklypą.

Nekilnojamojo turto kadastro įstatymas.

Dėl už žemės sklypų suformavimą atsakingų valstybės tarnautojų netinkamo veikimo neteisingai patvirtinti ir Nekilnojamojo turto kadastre įrašyti žemės sklypo kadastro duomenys bus taisomi, esant žemės sklypo savininko sutikimui, už žemės sklypų suformavimą atsakingos institucijos sprendimo pagrindu ir šio žemės sklypo savininko prašymu.

Iki žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto patvirtinimo projektą įgyvendinanti institucija, turėdama sprendimą pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą, inicijuos numatomų paimti visuomenės poreikiams žemės sklypų, kurių ribų posūkio taškų koordinatės nenustatytos valstybinėje koordinačių sistemoje, kadastrinius matavimus. Patikslinti žemės sklypų kadastro duomenys bus įregistruojami projektą įgyvendinančios institucijos prašymu ir lėšomis.

Įsigalioja prašymų bei skundų nekilnojamojo daikto kadastro duomenų nustatymo srityje nagrinėjimo tvarka ir prašymų bei skundų nekilnojamojo daikto kadastro duomenų nustatymo srityje nenagrinėjimo, jų nagrinėjimo nutraukimo tvarka. Bus aiškiai reglamentuota prašymų ir skundų dėl nekilnojamojo daikto kadastro duomenų nustatymo ar pakeitimo nagrinėjimo tvarka ir terminai, kuriems suėjus skundai nebenagrinėjami.

Geodezijos ir kartografijos įstatymas.

Geodezininkų veiklos pažeidimai bus skirstomi ne tik į nešiurkščius ir šiurkščius, bet ir į mažareikšmius. Pažeidimai aiškiai reglamentuojami nurodant jų skirtumus, nurodoma, kokių veiksmų turi imtis Vyriausybės įgaliota institucija Nacionalinė žemės tarnyba, nustačius geodezininko veiklos pažeidimą. Taip pat detaliau ir aiškiau reglamentuoti geodezininko kvalifikacijos pažymėjimo galiojimo sustabdymo atvejai ir terminai.

Valstybinis atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021-2027 m. planas.

Numatyta, kad savivaldybės iki 2024 m. komunalinių atliekų turėtojams turi sudaryti biologiškai skaidžių atliekų rūšiavimo galimybes – aprūpinti namų ūkius šių atliekų surinkimo priemonėmis urbanizuotose vietovėse, kuriose gyventojų daugiau nei 2000, arba užtikrinti kompostavimą šių atliekų susidarymo vietose. Biologiškai skaidžias atliekas sudaro augalinės kilmės atliekos (lupenos, obuolių graužtukai, kavos tirščiai, sugedę vaisiai, kambariniai augalai ir t.t.) ir virtuvės atliekos (nebetinkamas naudoti maistas, panaudoti popieriniai rankšluosčiai, popieriniai kavos filtrai, panaudoti arbatos maišeliai). Maisto atliekų rūšiavimas kiekvienoje savivaldybėje gali nežymiai skirtis.

Sugriežtinti ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemos reikalavimai.

Europos Komisijos įgyvendinamuoju reglamentu nustatyti nauji įpareigojimai kuro ir degalų tiekėjams, atsiradę dėl apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemos plėtros į pastatų, kelių transporto ir papildomus sektorius įsigaliojimo. Kuro ir degalų tiekėjai, kuriems tenka prievolė mokėti akcizo mokesčius ir kurie tiekia kurą pastatams, kelių transportui ir papildomiems sektoriams pagal vykdomų veiklų sąrašą, pradeda vykdyti išleidžiamo vartoti kuro šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio stebėseną.

Kartu įsigalioja prievolė laivybos bendrovėms stebėti savo išmetamą ŠESD kiekį, jį deklaruoti Sąjungos ŠESD registre ir atsiskaityti apyvartiniais taršos leidimais už per metus išmestą ŠESD kiekį.

ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje dalyvaujantiems įrenginiams atsiranda prievolė įgyvendinti energetinio audito ataskaitose pateiktas rekomendacijas, kurių atsipirkimo laikas greitesnis nei 3 metai ir kurių investicijos yra ekonomiškai pagrįstos. Neįgyvendinant šios prievolės mažinamas nemokamai skiriamų ATL kiekis.

ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje dalyvaujantiems įrenginiams, kurių CO2 tarša sudaro 80 percentilių atitinkamų Europos Komisijos nustatytų santykinių taršos rodiklių skirtingiems produktams, privalo pasirengti Klimato neutralumo planus. Tiems, kurie degina komunalines atliekas, atsiranda prievolė pasirengti ŠESD stebėsenos planą, stebėti išmetamą ŠESD kiekį ir kasmet teikti metinio išmesto ŠESD kiekio stebėsenos ataskaitas.

Pasienio anglies dioksido korekcinis mechanizmas.

Siekiant skatinti mažinti ŠESD kiekį, nustatoma prievolė importuotojams deklaruoti trečiose šalyse pagamintų prekių, kurioms taikomas pasienio anglies dioksido korekcinis mechanizmas (cementas, sintetinės trąšos, plienas, aliuminis, elektra) jų gamybos metu išmetamą ŠESD kiekį ir teikti ketvirtines ataskaitas kompetentingai institucijai – Aplinkos apsaugos agentūrai. Šis mechanizmas papildo šiuo metu ES viduje veikiančią apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemą, siekiant sudaryti vienodas konkurencines sąlygas ES ir trečiųjų šalių gamintojams. Taip pat siekiama, kad taršos mažinimo reikalavimai ES viduje nedidintų taršos likusiose pasaulio šalyse (pvz., ES gamintojai perkelia gamybą į mažesnius taršos reikalavimus keliančias valstybes).

Šaltinis: am.lrv.lt, 2023-12-29

Sudaryta paraiškų dėl investicijų į melioracijos sistemas pirmumo eilė

Informuojame, kad jau sudaryta paraiškų, pateiktų pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano (SP) intervencinę priemonę „Investicijos į melioracijos sistemas“, pirmumo eilė, kviečiame susipažinti. Iš viso nuo spalio 2 d. iki lapkričio 30 d. Nacionalinei mokėjimo agentūrai (NMA) buvo pateiktos 32 paraiškos, kuriose prašoma paramos esamų melioracijos sistemų rekonstravimui. Su paraiškų pirmumo eile kviečiame susipažinti čia.

Šiai veiklai buvo skirta 7,2 mln. Eur paramos lėšų.Tuo tarpu paraiškose prašoma paramos suma sudarė daugiau kaip 9,4 mln. Eur.

NMA specialistai operatyviai įvertino pateiktas paraiškas ir surikiavo jas į pirmumo eilę pagal paraiškoms suteiktus atrankos balus.

Taigi, įvertinus paraiškų atitiktį atrankos kriterijams paaiškėjo, kad paramos visiškai pakanka 21 pareiškėjui, surinkusiam nuo 70 iki 55 atrankos balų. 7 paraiškoms, surinkusioms po 55 atrankos balus, paramos lėšų pakako iš dalies. Dėl trūkstamų lėšų šioms paraiškoms skyrimo ar neskyrimo sprendimą priims Žemės ūkio ministerija. 4 paraiškoms, surinkusioms po 45 balus, lėšų nepakako.

Primintina, kad paraiškas galėjo teikti savivaldybės, žemės ūkio veikla užsiimantys subjektai, melioracijos sistemų naudotojų asociacijos bei fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės. Ketinantiems rekonstruoti esamas melioracijos sistemas didžiausia projektui galima skirti paramos suma – iki 300 000 Eur, finansuojant iki 65 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

Šaltinis: nma.lrv.lt, 2023-12-29

Glifosato augalų apsaugos produktus bus galima naudoti dar 10 metų

Po ilgų diskusijų ir svarstymų Europos Komisija pratęsė augalų apsaugos produktų (AAP) veikliosios medžiagos glifosato patvirtinimo laikotarpį iki 2033 m. gruodžio 15 d. Šiuo metu Lietuvoje žemės, miškų ir ne žemės ūkio paskirties plotuose piktžolėms naikinti  iš viso registruoti 27 augalų apsaugos produktai, kurių veiklioji medžiaga yra glifosatas. Tai  –  viena efektyviausių, plačiai naudojamų priemonių, be kurios augalininkystės ūkiai vargiai ar būtų konkurencingi. 

Šiuo metu nėra kitos augalų apsaugos produktų veikliosios medžiagos, veiksmingai naikinančios visas daugiametes ir vienametes vienaskiltes bei dviskiltes piktžoles.

„Europos Komisijos sprendimą dar kartą atnaujinti veikliosios medžiagos glifosato patvirtinimo laikotarpį priėmė keturioms Europos Sąjungos valstybėms narėms – Švedijai, Prancūzijai, Nyderlandams ir Vengrijai – įvertinus naujausius mokslo duomenis, Europos maisto saugos tarnybai padarius išvadas, kad augalų apsaugos produktus, sudėtyje turinčius glifosato, yra saugu naudoti ir Europos cheminių medžiagų agentūrai patvirtinus, kad glifosatas nėra klasifikuojamas kaip kancerogenas, mutagenas arba toksiškas reprodukcijai,“ – sako Valstybinės augalininkystės tarnybos direktorius Sergejus Fedotovas, pabrėždamas, kad tarnybos specialistai privalės iš naujo įvertinti ir atnaujinti visų augalų apsaugos produktų, turinčių sudėtyje glifosafo, registravimą, atsižvelgiant į Komisijos reglamente pateiktas nuostatas.

Įgyvendinimo reglamente dėl glifosato patvirtinimo atnaujinimo įtrauktos nuostatos, kad vertinant augalų apsaugos produktus, turinčius sudėtyje glifosato, siekiant registracijos atnaujinimo Valstybinė augalininkystės tarnyba ar kitos šalies atsakingos institucijos reikalaus užtikrinti:

– kad augalų apsaugos produktuose, turinčiuose glifosato, nebūtų nepriimtinų koformuliantų;

– būtų atliktas glifosato likučių, kurių gali būti sėjomainoje auginamuose augaluose poveikio vartotojams vertinimas;

– požeminio vandens pažeidžiamose vietovėse ir paviršinių vandenų, pirmiausia naudojamų geriamajam vandeniui ruošti, apsaugą, jei AAP naudojamas ant sandarių paviršių;

– kad būtų skiriamas dėmesys žolėdžių žinduolių, netikslinių sausumos augalų ir vandens augalų apsaugai bei bioįvairovei išsaugoti. Jei reikia, kad būtų atsižvelgiama į žemės ūkio bei aplinkos sąlygas ir būtų pritaikytos rizikos mažinimo priemonės – naudojamos mažesnės AAP normos, mažiau kartų purškiama ar purškimo dulksnos mažiau patektų už purškiamo lauko ribų.

Augalų apsaugos produktus, kurių sudėtyje yra glifosato, draudžiama naudoti pasėliams desikuoti prieš derliaus nuėmimą. Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas AAP naudojimo būdams, kuriuos taiko neprofesionalūs naudotojai.

Turi būti užtikrinta, kad augalų apsaugos produktų, kurių sudėtyje yra glifosato, naudojimas būtų sumažintas arba uždraustas viešuose parkuose ir soduose, sporto, rekreacijos aikštynuose, mokyklų aikštynuose ir vaikų žaidimų aikštelėse bei vietose arti sveikatos priežiūros įstaigų.

Informacija apie šiuos ir kitus registruotus augalų apsaugos produktus galite rasti Valstybinės augalininkystės tarnybos interneto svetainėje.

Prieš naudodami AAP visada atidžiai perskaitykite naudojimo instrukciją. Naudojant ir saugant AAP būtina griežtai laikytis Augalų apsaugos produktų saugojimo, tiekimo rinkai, naudojimo taisyklių.

Šaltinis: valstietis.lt, 2024-01-02

Ankstesnės žemės ūkio naujienos